1 dag kvar...

Kom precis hem från mormor. Familjen var bjuden på middag hos henne ikväll. Fläskfilé med pressad potatis till varmrätt och chokladmousse till efterätt är defenitivt inget man tackar nej till en tisdagkväll som denna. Förövrigt så har dagen varit allmänt seg och tråkig. Vi var indelade i grupper även idag och gick runt till stationer i olika klassrum för att höra på någon föreläsning om miljö och hade disskussioner med egna åsikter om vissa situationer och så vidare. Tröttsamt. Gjorde även mitt engelskaprov innan jag gick hem. Så det fick bli det sena tåget hem även idag. Men det kvittar ju nu. Världens mysigaste vinterland, och vet ni? Jag stannar hemma imorgon. Anna (min mattelärare) sa att resten av klassen kommer påbörja sin undersökning i matten imorgon (vilket jag gjorde i helgen, eftersom jag måste lämna in min innan jag åker) därför så får jag själv välja om jag vill åka till skolan halva dagen imorgon och göra den klar eller om jag vill vara hemma hela dagen och fixa den. Jag väljer att vara hemma, inte bara för att det är grymt skönt att vara det nu innan jag åker, utan för att jag känner att jag får ut så mycket mer utav det också på grund av att resorna dit och hem tar så pass lång tid.

Efter skolan stack jag in på biblioteket. Och vet ni? Jag hittade de böckerna som jag letade efter! Dock inte "som jag vill vara" som Cornelia tipsade om. Men ja fixade "I taket lyser stjärnorna", "Malin + Rasmus= Sant", "Som om ingenting" och "Syskonkärlek". Ja, som ni märker. Jag älskar kärlekshistorier.

Vi stack även in på Hemköp där jag slet åt mig senaste numret av Vecko Revyn. Ett klart måste på flygresan! Inte nog med det, ett helt reportage med Kenza. "Kärleken, lögnerna och varför hon har svårt att lita på andra tjejer". Även om nyårslöften och de hetaste klänningarna, sexigaste skorna och snyggaste party-makeupen. Jag vill verkligen börja bläddra redan ikväll, men jag har faktiskt lovat mig själv att inte göra det förrän på flyget. Så det så.


Morgondagen kommer bestå utav två saker.
Packa & plugga.
Men först en välbehövlig och underbar sovmorgon :)



Hörs då! ♥




/J.C♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0