2 dar kvar...

Det var rena turen att jag hann med tåget i morse. Jag gick ner eftersom att marken var svinhal och snön låg som ett vitt tunt täcke längs med asfalten. Lika bra att gå, tänker inte ramla och slå mig innan resan(a).

Åkte med Madde.T till skolan. Det blev allt möjligt snack om skolan, väder och vind och julprogrammen på teve. Det var kul och gjorde att jag blev pigg och att dagen faktiskt började riktigt bra redan vid 7 på morgonen. Väl framme i skolan blev det dock mer tröttsamt. Det visade sig att vi skulle se på film hela förmiddagen. Tre timmar höll filmen på. Detta gjorde mig riktigt sömnig. Inte bara för att jag inte är överförtjust i att glo på film, utan även för att filmen var riktigt seg och långtråkig. Jag är verkligen bara för sådana lättsamma och härliga komedier då man i princip kan förutspå hela fortsättningen då man ser den. Inte den typen vi såg idag. En svårfattad handling, men ett skumt innehåll. Man blev liksom förvirrad och förstod inte riktigt vad huvudpersonen ville få ut av det han sa och så vidare. Tycker inte det är kul med för djupa filmer. Synd att vi ska disskutera den imorgon.

Efter lunch blev hela skolan indelade i grupper för att gå på studiebesök. Vi skulle av någon dum, knäpp, korkad och ja helt äckligt meningslös anledning besöka Sortergården och Reningsverket i Jönköping. Det var inge kul alls att spendera sin eftermiddag med kan jag säga. Allt för det där dumma miljö-temat som pågår just nu. Det var bara kallt, äckligt och otroligt illaluktande att gå runt där och titta på stora bassänger med skitigt vatten och utspridd avföring. Kom inte heller hem i den tid jag förväntat mig, utan fick flera gånger gå och värma oss på ÖoB då vi fick vänta på bussen ner till Juneporten. Visst, jag kanske inte borde klaga. För det är väldigt många som går och har en hel vanlig vecka denna veckan. Med vanliga lektioner. Men jag menar, jag tror faktiskt att folket nuförtiden vet mer om olika sakers påverkan på miljön än vad vissa tror. Även om vi inte alltid bevisar det och även om vi inte heller har orken att göra saker rätt för att behandla naturen på ett bra sätt. Jag tror att många fått sig en tankeställare för ganska längesedan med all den information vi fått i landet om miljöförstöringar och så vidare. Vi vet nog innerst inne att vi ska slänga sprayflaskorna, glödlampor och batterier på ett särskilt ställe. Vi behöver inga extralektioner eller någon övertydlig information. Vi måste bara ta tag i att göra det.

Nu ska jag fixa en del uppgifter som måste skickas in innan jag åker.
Ska även skriva upp alla småprylar som ska packas med...Solglasögon, smycken, mobilladdare, headset, hårnålar, solkräm, body lotion, böcker... och ja, allt småkrafs som är lätt att glömma!

Funderar på att sticka förbi bibblan imorgon efter skolan. Vill ha nått att läsa på flyget och stranden. Någon som har något bra boktips? (Jag avskyr att läsa, men om boken är dunderbra och jag ligger i solen så funkar det prima!)

Ge mig tips nu!




Vi hörs!



/J.C♥


Kommentarer
Postat av: cornelia!!

i taket lyser stjarnorna & som jag vill vara! :)

2009-12-14 @ 21:12:51
Postat av: Jozzan

jag antecknar ;D

2009-12-14 @ 23:06:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0