"Jozzan, vi har försovit oss"

Var första meningen jag fick höra idag. Det var mamma som stod där morgontrött och en aning panikslagen i sin gråa morgonrock. Som vanligt de gånger jag försover mig så har jag stängt av alarmet och tänkt tanken "ska bara vakna till lite" och sedan blundat lite lätt, men tyvärr råkat somna om igen. Jag ska börja trycka på snooze- knappen istället för av- knappen från och med nu! (även om det är sjukt härligt att sova en liten extra stund, så är det inte fullt så härligt att komma helt ofixad till skolan). Inte alltid i varje fall. Särskilt inte idag, då det är fredag och jag tänkt gå en sväng på A6/stan efter skolan. Ska se om jag kan hitta någon tröja eller några byxor. Prova lite jackor också. Skulle verkligen vilja ha en annan innan vi åker. En svart. Men känns självklart också väldigt onödigt att handla på sig här hemma, när vi ska till världens köpcenter och massor med klädbutiker i New York och Florida. Men vill inte heller åka helt tomhänt, så det blir i varje fall att prova lite idag. Även fixa en födelsedagspresent till lillasyrrans kompis som ska ha kalas i eftermiddag. Så jag måste skynda mig hem i tid innan det börjar också, så hon får med sig det jag köpt.

Övningen igårkväll gick bra! Vi sjöng så fint så. Det blir både luciatåg och dans imon här i Jönköping någonstans vid Österängen. Så det blir till att åka hem och stryka klänningen och dra fram alla danskläder ännu en gång. Men det ska bli kul! Vi åker redan vid halv 10 tiden imorgon, så det blir ingen sovmorgon heller.


Sitter för tillfället i ett grupprum med Jossan lyssnar på Lady Gaga.
Bad Romance- skön låt!


Dax att fortsätta njuta av dagen!
FREDAG♥

Vad händer ikväll? (ALLA SVARAR)



/J.C♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0