the day before Christmas Eve

Jag har lite dåligt samvete över att jag inte haft den möjlighet som jag velat ha att berätta om mina dagar här i USA. Men samtidigt så känner jag att detta ska vara en stor upplevelse för mig, och att det är här och nu som det händer. Därför så blir det lite som det blir nu när ni får ta del av det mesta i efterhand.

Jag kan börja med att säga att det kanske inte händer så mycket just nu, men att det är väldigt många tankar och jämförelser som snurrar runt i huvudet. Resor hit och dit till olika platser, butiker, köpcentrum och gud vet allt. Som jag kanske glömt att nämna så befinner vi oss nu i Hartford, Connecticut hos min systers Au-pair familj. Där har vi varit sedan i söndags.

Allt är såå nytt och ovant. Att helt plötsligt komma hit, glömma det svenska språket helt och plocka fram engelskan. Som i mitt fall är hackig och grymt oanvänd. Inte bara det. Utan även vänja sig vid dessa matvanor. Cookies, toast, muffins, coke and uh! I don´t wanna hear it anymore. Ni kanske fattar, eller inte. Men det är ganska illa i varje fall, och det är inte förrän nu som jag faktiskt förstått min systers klagomål och längtan efter en riktig svensk frukost eller köttbullar med potatis, brunsås och lingonsylt. Vi har också insett idag, (efter att ha bjudit familjen på hemlagad svensk middag) att det är ganska komplicerat att vara helt nyttig och få tag i de rätta produkterna här, eftersom alla paketerade maträtter och varor tar upp en så pass stor plats i kyldisken. Vi bjöd Krissie, Charlie, en vän till Charlie, Haley och Will på kött och hasselbackspotatis med brunsås och grönsaker. Till dessert blev det blåbärspaj med vaniljglass. Det var uppskattat.

Det har till mestadels blivit en del shopping här i Hartford. När man inte vetat hur man ska spendera dagen riktigt så har köpcentrumet varit ett perfekt val. Har hittat en hel del grejer faktiskt, men ser nu fram emot Florida-shoppingen ännu mer! Mer info kommer då jag är hemma igen!

Hörni, syftet med detta inlägg var att hålla mig uppdaterad men även för att säga GOD JUL, i och med att det FAKTISKT är Julafton imorgon! Kan precis som de flesta andra inte riktigt förstå det. Även om det lyckligtvis är snö utanför husdörren och extra bling bling på trädgårdarna och i affärerna här i USA, så rullar tiden på otroligt snabbt! Tanken var också (nu när jag kopplat in kameran) att visa er lite bilder på hur jag har det. Vill inte göra er besvikna med att säga att jag just insåg att de är alldeles för många för att ladda upp nu. Därför bjuder jag på några få från ikväll och sparar de från New York. Jag tänker visa er allt då jag är hemma igen och har tid till att ladda upp.

Jag sitter just nu ensam i villan. Haley och Will sover sött på övervåningen medan Ida snarkar här nere i källaren. Ändå känns det grymt sorgset att sitta här själv. Några få timmar innan Julafton. Resten av de vuxna "lyckogrisarna" fick ett ryck att dra iväg till baren för att ha lite skoj innan läggdags. Ibland vill man vara äldre alltså. Hemma i Sverige är klockan 4 på natten så det är inte en jävel kontaktbar heller. Jag får antagligen nöja mig med min Toblerone och Bulldog-hundarna Max & Molly som sällskap.

Här kommer lite bilder från kvällen! Det var lite julklappar under granen som skulle öppnas denna kväll, eftersom att familjen åker till Boston imorgon för att fira jul där. De firar ju julen på juldagen till skillnad från oss som firar imorgon, julafton. Det betyder att vi har huset för oss själva resten av julhelgen. Mysigt det också. Sen, på lördag, väntar 3 timmars flygresa till Florida!
Ida, Haley & Will busar!
Charlie, Charlies vän & Pappa.
Julia & Will glada efter sina julklappar.
Will, Krissie, Julia, Mamma och Pappa är nyfikna på vilken bild som visas på kameran.
Haley i väntan på att få öppna sin julklapp.
Haley & Will.
Charlies vän, Pappa och Krissie.
Julia, Ida och även Molly vill se vad som visas på kameran.
Max & Molly, gullegrisar!

 Bilden får avsluta denna dag,
med tanke på att jag antagligen är minst lika trött som
Molly..ZZzzz...


I don´t want to say "Merry Christmas" until tomorrow.



/J.C♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0