i will be strong even if it all goes wrong.

Ledsen att bloggen stått stilla under helgen. Men vissa små detaljer och tankar i mitt liv har gjort att jag varken haft orken eller lusten framme att skriva.

I fredags hände det inte alls mycket. Jag cyklade ner till Madde för att spendera kvällen där. Hade även lånat hem smink från salongen i skolan så det var ett perfekt tillfälle att öva lite inför modevisningen den kvällen. Bilderna på hur otroligt snygg hon blev, (trots att det inte var party på gång den kvällen) har försvunnit när jag kopplar in mobilen till datorn. Strange! Men om de dyker upp eller om Madde langar över de från hennes kamera så lovar jag att visa er. Annars kan jag ju garantera att det kommer ramla in bilder efter modevisningen som ni ska få se.

I lördags tog vi danstjejer som sagt tåget in till Jönköping. Vidare med buss begav vi oss till Birkagården där vi dansade och lussade för Madeleine Anderssons släktingar och andra philipinska familjer.
Det var trevligt. Här ser ni oss i våra fina luciaklänningar och tända ljus.
Lucia är verkligen hur mysigt som helst.


Idag har vi haft stylist-lektioner som vanligt. Det är så himla skönt att gå till skolan efter helgen, då man är som mest trött och som minst taggad och bara känna att man får göra det man tycker om. Det man är där för att vilja lära sig. Idag var det dessutom valfritt hela dagen. Allt för att få tid till att förbereda sig till modevisningen på torsdag.

På förmiddagen sminkade jag en chockrosa festsminkning på Jossan R. Kan tyvärr inte visa resultatet eftersom att jag helt missade att ta kort med mobilen då jag var fullt upptagen med att ta med kameran i skolan.

Efter lunch gick jag, Jossan, Lotta och Sanne med Cilla och Åsa för att titta på lokalen där vi ska ha modevisningen. (På KFUM). Väl tillbaka igen fick jag en sotig ögonskugga av Lotta innan det var dax att städa, ha klassråd och sedan bege sig hemåt. På fem små minuter skulle jag, Jossan, Moa och hennes pojkvän Andreas hinna med tåget hem. Jag och Jossan gick en bit före då Jossan plötsligt fick syn på en buss som hon var stensäker på att den skulle stanna nere vid rocksjön (så att vi skulle hinna med tåget hem därifrån). Jag sprang efter henne och vi två hoppade på bussen och åkte. Till både chock och besvikelse stannade den inte där utan fortsatte emot Husqvarna hållet. Vi blev då tvungna att skrattande hoppa av vid Ekhagen för att ta en buss tillbaka igen. Typiskt.

Blev därför istället McDonalds med Moa och Andreas när vi var tillbaka igen. Tuffade en timme senare hemåt.

Nu är det snart dax att krypa ner.
Det väntar en låång dag imorgon...

Sov gott ♥



/J.C♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0