SPORTLOV!

Äntligen. Härligt. Perfekt. Underbart.

Sportlovet är här! Ledighet och härliga dagar är precis vad man väntat på och sett fram emot. Har inga direkt planer på vad som händer under lovet utan kommer ta dagarna lite som de kommer. Ska bli skönt faktiskt.

Blev hemma från skolan idag med. Kände att det behövdes. Skulle nog ha ställt in dansen igår i alla fall. Det var inte bra för mig att komma ut i kylan. Inte heller att dansa med dem för att finslipa på de steg de lärde sig förra veckan. Men det är så svårt att låta bli, när de skriker om att de vill gå vidare med nya steg och när jag ser att de faktiskt kan det de gör. Madde kom bara förbi med skivan. Tur var väl det. Kylan i den där gamla gympasalen hade inte varit bra för henne och hennes febriga kropp ändå.

Mitt hår får antagligen se ut som det gör. Jag får väl beställa en klipptid eller helt enkelt ta tag i saken själv för att jämna till det som behövs. Möjligtvis att man kan sticka upp till skolan någon dag under APU:n för att göra klart med Extensionsen. För håret är i skolan. Men vi får se!

Kanske missat att berätta att vi stylister inte kommer gå till skolan förrän om 3 veckor nu. Därför det känns så oerhört befriande med lov. För det känns som att lovet kommer pågå i 3 hela veckor, (när man räknar med de 2 veckorna vi har vår APU). Jag kommer att praktisera på Face Stockholm nere på stan dessa veckor. Längtar och hoppas verkligen att det blir bra med tanke på att jag ska vara där båda praktikveckorna.

Nu är det på tiden att äta frukost. Vaknade framåt 8 tiden och tittade på två avsnitt av Andra Avenyn. Serien är rätt dryg och långtråkig egentligen. Ändå lyckas jag aldrig riktigt släppa den.

Min första nagel gick av igår! Mina gelénaglar sedan USA alltså. Faktiskt väldigt chockad över att de suttit så länge som de gjort. Hela 2 månader har de suttit som berget! Dock är naglarna hur sköra och konstiga som helst nu. Petade bort några till sedan. Kunde inte låta bli när de ändå var halvägs till att lossna.

Dax för nagelvård kanske?


Denna fredag kommer antagligen bestå av mys hemma med familjen, i och med att jag inte är helt kry än. Imorgon ska jag passa lillan då mamma och pappa ska iväg hela kvällen med C & J. De skulle ta ut pappa på någonting eftersom han fyllt 50.

Frukost vare ja!

Ha en helt underbar fredag!
& njut nu, DET ÄR LOV.





/J.C♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0