ansiktsbehandling & annat mys!

Måndag!
Stylist-dag!


Dagen började däremot med att vi idag skulle dela in oss i grupper för att skriva ner fakta om olika hårprodukter. Vi skulle ta reda på vad de är bra för och vad de gör för håret. Jag var med Lisa och Annie. Det var på tiden att vi gjorde det tycker jag, med tanke på att dessa produkter står i skåpet inne i salongen och man ibland kanske inte ens vet vad de är till för. Vi skulle även prova de produkter vi fått "ta hand om" och se om de var bra/dåliga. Jag och Annie tvättade håret på Lisa och testade oss fram med olika curl-spray, glansspray och andra volymsprayer för att få fram volym och inte minst försöka få fram hennes självfall och sina naturliga lockar. Med lite pill och fönande med tratt så gick det någorlunda i alla fall. Jag avslutade dock med en locktång för att få lite extra lockigt.

Efter förmiddagsrasten skulle alla redovisa vad de kommit fram till och hur vi tyckte att resultatet blivit med produkterna vi använt. Det för att alla skulle få en inblick om hur ALLA produkter i skåpet påverkar håret.

Efter lunch var det ansiktsbehandling med Åsa som stod på schemat. Jag och Hanna gjorde det på varandra. Det var helt underbart. Man blir verkligen ren ner på djupet och len i hela ansiktet. Därför slängde jag bara på lite färg på kinderna innan jag tuffade hemåt. Ville inte direkt stå och sminka mig efter det. Skönt.


Jag kanske ska googla fram lite fakta om USA så att jag och Annie kan komma igång med vår Engelska-redovisning.
Det är nämligen så att vi ska redovisa det nästa vecka.
Vi har inte ens börjat.
Kan nog fixa fram lite bilder från resan som vi kan använda oss utav,
i och med att det är Power Point det handlar om.

Fast, i så fall blir det nog New York vi får rikta in oss på.
Det är mest där som jag ivrigt greppat tag om kameran för att fota.



Först ska jag få något i magen.
Tror mamma gjort soppa och pannkakor där nere.
Fy tusan vad gott!


Ha en helmysig kväll!
Det ska jag ha.
Med en halvt uppäten Marabou daim
och en underbar tanke, att det är studiedag och ledigt imorgon. ♥


Och förresten.
Annie är bäst.



/J.C♥

Kommentarer
Postat av: annie

Thihi då är vi ju bäst ihop :D <3

2010-01-26 @ 07:31:20
URL: http://anniedelewon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0