Var är färgerna, blommorna, gräset & den strålande solen?

Dessa snöflingor..Vad gör de i luften? I den kyligt iskalla luften med vinden vid sin sida? Vad gör de där? Jag såg färger. Ljusa sådana. Varenda plagg börjar få en ljusare nyans och en härligare färg i varje butik. Jag slänger mig in i en dröm. Bland blommor, grönt gräs och solen starkt skinande mot huden. Vår. Sommartid.

Väcks ur drömmen då porten slås upp. Vinden piskar hårt mot min kind. Snöflingorna dalar inte ner, utan följer med den starka vinden och landar elakt i ögonen. Kylan gör hela huden blå och knottrig.

Var är färgerna, blommorna, gräset och den strålande solen?
Var är våren och sommartiden?

Långt borta.
Ta mig dit.
För en stund.








/J.C♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0