en mysig söndag!

Vaknade i morse, för en gångs skull med gott samvete. Jag hade fått sova ut. Jag var inte sådär trött som jag alltid brukar vara annars en söndag efter en massa bus och sena lördagskvällar. Jag var nästan pigg. Nästan asså. Gick ner och åt en god frukost innan jag slängde på mig kläder och dansade runt glatt på mitt rum till hög musik. Sån är jag! Haha. Det finns inget som är så underbart som att starta dagen med "gamla godingar" rullandes i cd-spelaren.

När jag väl var någorlunda klar så kom jag på mig själv med att jag måste börja fundera över danslåtar till barnen. Eftersom att vi börjat ha ett speciellt tema på en utav de 2 låtarna vi ska ha, och i år har ett tema som pappa är helgalen i så väcktes hans intresse till liv kan jag säga. Jag vet inte hur många gånger han kom upp på mitt rum (han som nästan aldrig visar sig här inne annars) och ville hjälpa mig med att söka upp "gamla legender" på youtube.
"Den här är bra!"
"Eller denna!"
"Nej, vänta, DEN HÄR!"
"Detta är en riktig goding!"

Själv sitter jag bara och funderar över hur man någonsin ska kunna göra en dans till barnen med de där skrikiga och gälla rösterna som svamlar upp texterna i en sådan fart att man inte hör innehållet för fem öre.

Mamma avbryter och frågar om jag vill följa med ut och åka skidor. Hade egentligen ingen större lust, men visste att jag behövde komma ut och få luft och även röra på fläsket så jag hängde på. 5 km längd blev det. Med värdelöst glid på skidorna. Visst att jag inte tycker det är kul och inte heller har tränat på år och dar, men fy fasen jag kom ingenstans! Jag längtar till våren då man kan snöra på sig löpardojjorna och sticka ut i solen och springa istället.
Det gillar jag!



Nu ska jag in i duschen.
Sedan blir det köttbullar och potatis till middag!

Jag och Ida kanske bakar kladdkaka också, vi får se!




Ha en urmysig dag!



/J.C♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0