hey baby, do you eat apple?

Jönköpingsbor alltså! Inte för att jag har någon som helst aning om om snubben var från stan eller ej men ändå. Utanför IKEA befann han sig i alla fall. Och jag hade bråttom till tåget hem. Hungrig var jag också för den delen. Vrålhungrig. Hade som tur var hittat ett äpple i väskan som jag gick och tuggade på på vägen till tågstationen. Inte jättemycket folk utanför men en hel del bilar stod parkerade i varje fall. Han kom med en tjej bredvid sig. Flickvän eller något. Såg bara dem med en hastigt blick innan jag passerade. Då utbrister han plötsligt: Hey darling, do you eat apple?

Jag var i full färd med att gå och hann inte reagera för hade fullt upp med att undra varför han kläckt ur sig något så dumt. Sista gången jag äter äpple på IKEA parkeringen! (Nä, men det var löjligt).

Hörni. Dagen var helt okej men ganska seg. Fick ju som sagt en aning sovmorgon. När jag väl tagit mig till stadsbibblan och dessutom frusit röva av mig så visade det sig att dörrarna var sönder så att klassen knappt kunde ta sig in och att det inte fanns möjlighet att låna böcker för att något var sönder. Detta gjorde att vi endast kunde TITTA på böcker och skriva ner titlarna för att sedan ta oss dit på egen hand och återkomma en annan dag. Lyckat!
En chokladboll gjorde mig i varje fall på snäppet bättre humör.

Sedan vare lunch och jag, Lisa och Annie tog bussen upp till Dragon. Det blev stark pasta. Suck. Vill inte låta bortskämd men har börjat tröttna på maten. Ingen variation liksom. Men den är ju defenitivt bättre än vanlig skolmat, så ska antagligen inte klaga.

Efter det hade vi samhäll och datakunskap med Robban innan jag lyckligt fann mitt gröna, saftiga och goda äpple!

Tabbade mig ännu mer med att åka på skolkortet med stadsbussen från bibblan, vilket som gjorde att jag var tvungen att betala hemresan senare. Även igår tog jag mitt ungdomskort istället för skolkort. Kul att behöva lägga ut money för att ta sig till och från skolan. Allt för att jag klantade mig!

Klockan 17.00 var det dansmöte på Skillingehus. Vi planerade inte så mycket men bestämde grupper, dagar och tider för den nya starten. För mig och Madde blev det samma grupp även denna termin. Vi ska ha 1-2:orna.
Mer får ni veta framöver.


Nu ska jag förbereda stretchingen till idrotten imorgon!
Jag, Lisa och Malin ska nämligen hålla i lektionen.
Vi får se hur det går :)
Stylist på schemat med. Hela dan.

En dusch väntar också innan det är dax att nana!


Sov så gott! ♥




/J.C♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0